Тренировки по Кикбокс, Бокс, Тае Бо, Табата и др.

Блог

Начало»Полезни съвети»Протеинова диета – правилна ли е за теб?

Протеинова диета – правилна ли е за теб?

Първо беше диетата на Аткинс, след това на Палео, сега Кето диетата е изключително популярна. Иначе казано, протеиновите диети за отслабване са популярни от години.

Може би по тази причина повече от половината американци се стремят да приемат повече протеини с всяко хранене, подсказва проучване на NPD Group. Купуваме си различни добавки, протеинови блокчета и дори паста с повече протеин, но:

Имаме ли нужда от толкова много протеини?

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули
За повечето от нас отговора е не. David Katz, MD, директор на изследователски отдел в университета на Йейл, вярва че лудостта по протеиновите храни е като всяка друга тенденция, също като диетите с ниско съдържание на мазнини през 80те години на 20ти век и ниско-въглехидратните диети в началото на новото хилядолетие. “Фокуса върху макронутриентите е голяма грешка – ние махнахме мазнините от менюто и станахме по-пълни и болни, махнахме въглехидратите и станахме по-пълни и болни“, казва той. „Трябва да спрем да се фокусираме върху макронутриентите, а вместо това да се фокусираме върху здравословни комбинации от храни и да оставим нутриентите да си вършат работата.“

Освен това, повечето от нас приемат достатъчно протеин дневно. Dietary Guidelines for Americans препоръчва приемането на между 10 и 35 процента от дневните калории чрез протеин. Едва 10 процента – това е около 46 грама протеин за жени дневно. Това количество ще е достатъчно за да предотврати дефицити, а данните на CDC сочат, че средния ни прием е около 16 процента дневно.

Въпреки това, протеиновата диета е полезна за някои

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули
Доктор Katz признава, че някои хора могат да спечелят от по-висок прием на протеини. В крайна сметка, всички имаме различни тела с различни нужни, така че една универсална истина за всички просто няма.
Най-добрите източници на протеин са яйца, риба, птиче месо и малки количества червено месо (овче, телешко, еленско и др.).

Към изброените можем да добавим и храни, богати на растителни протеини, като боб, соя и леща, комбинирани с ядки и семена или ориз и други зърнени храни. С други думи, не се изкушавайте да пускате скарата веднага.

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули

Въпреки, че месото е храна с високо съдържание на качествен протеин, имаща подходящото разпределение на аминокиселини, от които тялото ни се нуждае, то води и други не толкова полезни неща. Такива биват наситените мазнини, холестерол и в зависимост как готвим е възможно дори да се появят канцерогенни вещества.

Според доктор Katz, има 4 вида хора, които могат да имат полза от диета с по-голямо съдържание на протеин. Това означава да приемат по-голяма част от дневния прием на калории от протеин, а не просто да трупат протеин върху настоящия си хранителен режим.

Бодибилдъри

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули
Ако тренирате много, Вие късате мускулна тъкан, която има нужда да се поправи и изгради отново. Протеините са източник на важни аминокиселини, които са строителните елементи на собствените протеини на тялото, а то не може да ги произвежда само. Или си набавяме аминокиселини с храната или не си ги набавяме изобщо. Ако се опитвате да повишите мускулната си маса и не приемате аминокиселини, Вие няма как да изградите мускулите.

За да построите къща Ви трябват тухли, така е и с тялото. За да изградите мускули, Ви трябват аминокиселини.

Предразположени към напълняване

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули
Има достатъчно доказателства, че протеиновата диета, в зависимост от къде идва протеина, може да помогне на хора, предразположени към напълняване. Това е така, защото отнема повече време на организма да разгради протеина, давайки ни усещане за ситост за по-дълго време. Също така протеиновата диета стабилизира кръвната захар, което то своя страна намалява желанието ни да ядем – полезно когато се опитвате да отслабнете.

Докато отслабвате, трябва да приемате повече протеин, за да намалите чувството на глад, да се чувствате заситени и да минимизирате загубата на мускули, стига да тренирате поне малко. Бобовите растения са много добър източник на протеин, според проучване от 2014 година на списанието Obesity. Те разкриха, че дневния прием на бобови растения, нахут, леща или грах повишава чувството на ситост и ни помага да свалим излишните килограми.

Хора с много лоша диета

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули

Всеки, хранещ се по типичната американска диета (хляб, паста и различни снаксове), може да подобри живота си, като замени част от тези неща с висококачествени протеини, като белтъци, риба и месо. Ако получавате по-голяма част от калориите си, приемайки протеин, Вие получавате по-малко от други неща, като захар и карбохидрати.

С други думи – Повече риба = по-малко понички.

Хора на средна възраст

протеинова диета, здравословно хранене, здравословно, хранителен режим, тренировки, отслабване, мускули

Приемането на малко повече протеин може да е полезно след навършването на 50 години, за да предотвратите загубата на мускулна маса, идваща със стареенето. По-възрастните хора са изложени на риск от саркопения – постепенно намаляване на мускулната маса. Това може да се предотврати или поне да се смекчи, чрез приемане на по-голямо количество протеини.

През 2015 година, проучване в университета в Арканзас набра доброволци на възрасти между 52 и 72 години. Тези доброволци удвояват дневния си прием на протеини. В резултат, изследвания сочат, че мускулите им повишават тонуса си след едва 4 дни. За хора в тази мускулна група, които имат висок холестерол или други сърдечно съдови заболявания, се препоръчва да набавят протеин не от животински източници, като червено месо, млечни продукти и яйца, а от бобови растения, семена, зърнени храни, ядки и риба.

Както знаете, няма как да постигнете всичко само с диета. Комбинацията на диета с тренировка е гаранция за постигане на желаното тяло, мускулен тонус и добра визия. Заповядайте в Gym & Fight Club TERES, и започнете да променяте тялото си още днес! Вижте графика ни с тренировки, като кликнете ТУК!

Напишете коментар

*