Тренировки по Кикбокс, Бокс, Тае Бо, Табата и др.

Блог

Начало»Полезни съвети»Възстановяване след тренировка (Част 2)

Възстановяване след тренировка (Част 2)

В предишната статия на сайта ( Възстановяване след тренировка (Част 1) ) обяснихме защо е важно да се следва ефективен режим на възстановяване и предложихме 5 стъпки, които да прибавите към вашата тренировъчна рутина, за да подобрите представянето си в залата. А ето ги и останалите 5 съвета за по-добро възстановяване:

6. Включете следтренировъчни добавки
Добавките са средство за подобряване на физиката, състоянието на тялото и по-бързото възстановяване, но в никакъв случай не заменят здравословното и пълноценно хранене, нито пък ще ви дадат качествата, необходими за бой на ринга. Когато са добре съчетани с вашата програма обаче, те допринасят към развитието ви.
Едни от основните хранителни добавки са BCAA аминокиселините – те представляват разклонена верига, съставена от левцин, изолевцин и валин. По време на тренировка запасите на гликоген са ниски и тялото ви разчита на точно тези аминокиселини за гориво. В сайта на fightshop.bg има разнообразие от доказани марки на световния пазар, така че всеки един от вас може да избере аминокиселини според нуждите си.
Креатин монохидратът е друга добавка – тя позволява да тренирате с по-голяма интензивност, което води и до увеличаване на мускулната маса. За подобряване на вашата издръжливост включете креатина в протеинов шейк с въглехидрат след тренировка.
Подходящи за след тренировка са L-глутамин и Бета-Аланин, но преди приема на каквато и да е добавка, не забравяйте да се консултирате с вашия треньор или със специалист.

7. Раздвижване между тренировките
Твърде честите и продължителни тренировки в залата по бойни спортове изтощава тялото и уврежда мускулите. Трябва да имате достатъчно почивка между отделните интензивни натоварвания. По време на тази почивка е добре да се раздвижвате с леки форми на упражнения като крос, плуване, колоездене, аеробика или йога. Това ще подобри кръвообращението ви и ще помогне на мускулите ви да се възстановят и да натрупат сила. Въвеждайки някакво разнообразие в рутината си ще се почувствате по-добре както психически, така и физически.

Плуване

8. Почивен ден
Да си отделите ден, в който да си почивате, може да е по-трудно от колкото си мислите, ако истински се наслаждавате на тренировките. Няма формула за почивка, която да е правилна за всички спортисти. Някои треньори съветват да се раздвижвате леко с друг вид активна дейност извън залата, докато други препоръчват да не натоварвате тялото си по никакъв начин, за да се възстанови напълно. Фактори като възраст и ниво на напредналост имат важна роля за намирането на баланса. В края на деня най-доброто, което можете да направите, е да послушате тялото си.

9. Здравословна храна и прием на вода
Не само храната, която приемате точно преди и след тренировка, има значение. Дневният ви режим на хранене трябва да бъде богат на протеини, антиоксиданти, витамини и минерали. Не изключвайте и полезните мазнини и въглехидрати. Храната също помага за по-бързото възстановяване на тялото и заздравяването на имунната система.
По време на тренировка освен загуба на гликоген и протеини, тялото намалява нивата на вода и електролити в организма заради обилното изпотяване. Има много напитки, които обещават да възвърнат загубените течности, но чистата вода, съчетана с пълноценно хранене, е най-добрият избор.

Здравословна храна

10. Здрав сън
Наспиването е важно за редица области от живота и тренировките са една от тях. Ако централната нервна система няма достатъчно време за възстановяване, се забелязва видима разлика в състоянието на тялото. Може да се окажете по-бавни, не толкова координирани, както и по-слаби на следващата си тренировка. Сънят е важен фактор и за намаляването на стреса. Ако имате проблем с изключването на мозъка през нощта, един естествен начин за справяне с това е да приемате мелатонин. Това става с помощта на хапчета или като включите в менюто си храни, богати на ниацинамид, витамин Б-6, калций и магнезий.

Да следвате възстановителен режим е също толкова важно, колкото и да сте постоянни и дисциплинирани в залата по време на тренировка. Хранете се здравословно, пийте много вода, правете загрявка и разтягане, отпускайте мускулите с компреси и помагайте допълнително на тялото с хранителни добавки.

 

Автор: Ива Бънова

TERES - Gym & Fight Club

Автор

Teres - Gym & Fight Club е една от най-модерно оборудваните спортни зали за бойни изкуства в страната. В Teres - Gym & Fight Club се провеждат тренировки от рано сутринта до късно вечерта. Освен до сега познатите ни класове по Кикбокс и Кросфит (Силово-кондиционни тренировки), в новата зала има и много нови класове като бокс, кардио, кикбокс, тае-бо, бокс за жени, табата и други.

Напишете коментар

*