Тренировки по Кикбокс, Бокс, Тае Бо, Табата и др.

Блог

Начало»Полезни съвети»Възстановяване след тренировка (Част 1)

Възстановяване след тренировка (Част 1)

Всяка форма на интензивно физическо натоварване на мускулите води до микротравматични лезии (увреждания) в мускулната тъкан. Бойците обикновено се подлагат на строги режими преди състезания, които включват тежки тренировки, насочени към почти всички мускули в тялото. И тъй като бойните спортове са контактни, съществува риск от допълнителен стрес и травми за мускулните тъкани. Независимо дали сте професионален атлет, или любител, трябва да следвате ефективен режим на възстановяване, за да извлечете най-доброто от тренировките и представянето ви в залата. Това ще подобри цялостното ви здраве и ще предотврати мускулни наранявания, свързани с претрениране.

10 съвета за по-добро възстановяване:

1. Загряване преди тренировка
Много често, за да спестят време, хората пропускат загрявка и започват директно с упражненията. Това е много опасно за високо интензивни тренировки, каквито се практикуват при бойните спортове. Задължително трябва да раздвижите кръвта в тялото си и да подготвите мускулите си. Как? Започнете с лек крос/бягане на пътека или скачане на въже, продължете с упражнения на място и интензивно разтягане на цялото тяло и накрая завършете с бой със сянка. Това ще намали мускулното напрежение, което в последствие ще доведе до по-кратък възстановителен период.

2. Разтягане след тренировка
Тренировката не свършва с гонга за последния рунд, нито пък след като направиш тежко физическо. При рязко спиране на движението кръвообращението се нарушава и притокът на кислород към мозъка става недостатъчен, което води до неприятно чувство на умора. Ето защо преди да пристъпите към съблекалните, трябва да нормализирате сърдечния си пулс и да разтегнете мускулите си. Освен че предотвратява болки и травми, редовното разтягане помага и за повече гъвкавост, успокоява ума и дава енергия.


3. Ледена баня
Ледената баня или просто поставянето на торбичка с лед върху възпалените части на тялото успокоява болката, причинена от микротравмите на мускулите. Ледът действа на тялото като стеснява кръвоносните съдове, а това позволява на кръвта да се напълни с кислород и да се насочи към областта на тялото, която се лекува. Студеният компрес може да е болезнен в началото, но бързо намалява подуването на мускулите и води до облекчение на болката.

4. Сауна
Ако залата, която посещавате, разполага със сауна или парна баня, то непременно я включете в следтренировъчната си рутина 2-3 пъти седмично. Горещият и влажен въздух в тези помещения увеличава изпотяването, което спомага за отделяне на токсините от тялото и също така намалява болката. Ако няма сауна наблизо, горещият душ след спаринг или тежка тренировка върши чудесна работа. Някои атлети прилагат т.нар. „контрастна водна терапия”, при която се редува гореща и студена вода под душа /или компреси/, за да се възползват от двете техники едновременно.

5. Масаж
Разтягането след тренировка е много добро средство за ежедневно възстановяване, но това, което можете да направите повече за тялото си, е да отидете на масаж. Масажът помага за предотвратяване на сраствания, които се образуват в мускулите след тренировка. Това е особено важно за области като раменете и гърба, които са подложени на непрекъснато напрежение при бойците, а е трудно да бъдат отпуснати без чужда намеса. Може да разгледате нашите атрактивни предложения за масажи (класически и антицелулитни) и Спортно възстановяване и рехабилитация.

Спортен масаж

Останалите 5 съвета за възстановяване след тренировка ще откриете във втората част от статията: Възстановяване след тренировка (Част 2)

 

Автор: Ива Бънова

 

 

TERES - Gym & Fight Club

Автор

Teres - Gym & Fight Club е една от най-модерно оборудваните спортни зали за бойни изкуства в страната. В Teres - Gym & Fight Club се провеждат тренировки от рано сутринта до късно вечерта. Освен до сега познатите ни класове по Кикбокс и Кросфит (Силово-кондиционни тренировки), в новата зала има и много нови класове като бокс, кардио, кикбокс, тае-бо, бокс за жени, табата и други.

Напишете коментар

*