Тренировки по Кикбокс, Бокс, Тае Бо, Табата и др.

Блог

Начало»Полезни съвети»Как да повишите своята издръжливост по време на бой

Как да повишите своята издръжливост по време на бой

Функционални тренировки в ПловдивВеликите атлети са комплексни състезатели – те не просто притежават умения, необходими за конкретен спорт, а изграждат и много други качества чрез различни упражнения. В бойните спортове не е достатъчно просто да сте смели и уверено да стъпвате на ринга. Ако не тренирате допълнително извън залата, за да повишите своята издръжливост – най-вероятно трудно ще завършвате рундовете с пълния си потенциал. Същото е и с ударите – техниката и качеството им се подобряват с постоянство в залата, но за силата на натиска могат да ви помогнат тренировките във фитнеса.

Физически аспекти на издръжливостта
Първата стъпка към повишаване на издръжливостта е да започнете работа върху своето кардио, което означава да увеличите скоростта на абсорбция на кислород (прием на кислород) в тялото си. Наличието на силни мускули няма да ви помогне, ако тялото ви не може да абсорбира кислород достатъчно бързо, за да ги захрани. Бойните спортове са изразени във непрекъснато физическо движение, а то от своя страна изисква използването на мускулите ви. И мускулите се нуждаят от кислород, за да разграждат глюкозата в кръвта ви и да създадат енергия. Или иначе казано – да имате по-добро кардио означава, че можете да правите повече физически упражнения без да издъхвате накрая.

Какво всъщност е кардио? Почти всяко упражнение, което повишава сърдечната честота, когато се прави за период от време с достатъчно високо темпо, може да се счита за кардио упражнение. Бягане, плуване, колоездене, скачане на въже – всички тези са добри примери за кардио тренировки за бойци. Общото правило е, че трябва да повишите сърдечната си честота, трябва да положите повече усилия от обикновено. Например това, че можете да бягате по 4-5км на ден, няма да означава нищо, ако през цялото време сте били напълно спокойни. Самият бокс е отлично кардио упражнение. Удрянето на чувала, спарингът и като цяло придвижването на тялото ви отново и отново е чудесен начин за развитие на сърдечносъдовата ви издръжливост.
Тренировки по бокс в Пловдив

Следващата стъпка в борбата с издръжливостта е свързана с подобряване състоянието на мускулите. Те трябва да бъдат достатъчно добре тренирани, за да се справят с многократния стрес от спаринга или самата битка. Имате нужда от издръжливи крака, за да ви движат около ринга, силно ядро за повече енергия и здрави рамене и ръце, за да хвърляте стотици удари с висока скорост. Всеки мускул, който трябва да използвате в бойните спортове, трябва да е добре кондициониран, иначе ще изпитвате умора, която ще затруднява отличното ви представяне на ринга.

Как да подобрите мускулната си кондиция? Работете върху мускулите, които използвате по време на битка, което всъщност е цялото ви тяло. Освен бягане и скачане на въже, правете клекове и напади за здрави крака, коремни преси – за да не издъхнете при ъперкът, нанесен от противника, лицеви опори – за сила в ръцете и издръжливост в раменете, което ще ви държи с високо вдигнат гард през цялата битка. Има много упражнения, които ще ви помогнат да бъдете в добра кондиция, включително бой със сянка и работа по бърза боксова круша.Тренировки по Кикбокс и Бокс в Пловдив

Психологически аспекти на издръжливостта
Трудно е да останете психически спокойни при бойните спортове поради тяхната физическа природа, свързана с много адреналин. Но колкото по-уплашени сте – толкова повече енергия ще загубите и повече умора ще чувствате. Способността да се отпуснете в стресова среда ви позволява да вземате интелигентни решения и да се възползвате повече от ситуацията. Забавете се и се огледайте, за да можете да усвоите всичко и да прецените ситуацията. Помнете, че не опонентът е страшен, а всъщност вие може да се окажете най-лошия си враг – това е добър урок, който можете да приложите също и в живота. Използвайте енергията си ефективно, тъй като целта на борбата е издръжливост, а не енергоспестяване!

И не забравяйте да се наслаждавате на двубоя, защото всичко става уморително, ако не ви е приятно.

Автор: Ива Бънова

Тагове -
TERES - Gym & Fight Club

Автор

Teres - Gym & Fight Club е една от най-модерно оборудваните спортни зали за бойни изкуства в страната. В Teres - Gym & Fight Club се провеждат тренировки от рано сутринта до късно вечерта. Освен до сега познатите ни класове по Кикбокс и Кросфит (Силово-кондиционни тренировки), в новата зала има и много нови класове като бокс, кардио, кикбокс, тае-бо, бокс за жени, табата и други.

Напишете коментар

*