Тренировки по кик бокс в Пловдив

Блог

Начало»Полезни съвети»КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕМ ДА ТРЕНИРАМЕ КИКБОКС

КАКВО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕМ ДА ТРЕНИРАМЕ КИКБОКС

Лятото наближава и всеки се втурва по залите, за да се отърве от излишните килограми. Когато искате да направите това в дългосрочен план е нужно да изберете комплексен спорт, който да ви помогне да увеличите силата, издръжливостта, координацията и увереността си. Спортът, в който развива всичко това е кикбоксът.

Кикбоксът е смесица от бокс и карате, където са позволени всички удари с ръце и крака в главата, трупа и краката на противника.

Богатството на избор на натоварвания в кикбокс класовете е възможност всеки да намери място в залата, независимо от  възраст или пол. За да започнете да тренирате е нужно да сте наясно с предизвикателството, което ви предстои. За целта ви предлагам няколко съвета, които ще ви улеснят и направят кикбоксът вашия любим спорт.

1. Определете лична цел

Определянето на вашите собствени цели, възможности и способности е първата стъпка към началото на спортния режим. Какво предпочитате – кардио тренировка или обща физическа подготовка?

Предпочитате да опознаете кикбокса като един от най – тежките бойни стилове или желаете да  участвате в тренировка без спаринги? Повечето зали развиват кардио кикбокс или файт класове, но не на всеки му опадат спарингите.

Пробвайте различни тренировки по кикбокс, за да разберете кой е вашия стил. Кикбоксът е един от най –
широко обхватните спортове – има 7 различни стила, в който всеки един, не зависимо от възрастта, пола или нивото на физическа подготовка, може да намери най–удобния за себе си. Ако сте заинтересовани от бойната страна на кикбокса е добра идея да направите няколко индивидуални тренировки с инструктор, за да ви помогне усъвършенстването на техниката.

2. Намерете правилната зала и треньор

Когато се наясно кой вариант на кикбокс тренировка искате да практикувате говорете с няколко различни инструктора, потърсете препоръки за тях, ако трябва дори посетете тренировка, за да наблюдавате от какво се състои едно занимание преди да се запишете.

Проверете дали тренировките са удобни за вас от гледна точка на пол и възрастова група, дали треньора има необходимата класификация и опит в спорта.

3. Не надценявайте и не подценявайте възможностите си

Мъдро е преди да започнете да спортувате нов спорт да се консултирате с доктор, ако страдате от хронични заболявания като астма или диабет.
Всеки има различно ниво на фитнес, започвайки тренировки по кикбокс, нужно е да споделяте с инструктора докъде стигат вашите възможности, защото понякога тренировките могат да бъдат много интензивни и натоварващи и това да не се отразява добре на вашето тяло в дългосрочен план.

Всеки е добре дошъл в залата, но трябва да е брутално откровен с инструктора си за своите физически граници и недостатъци.

4. Екипировка за кикбокс

Тренировките по кикбокс изискват екипировка, с която се провежда заниманието. Първоначално са нужни боксови ръкавици и протектори за краката, ако сте избрали да  участвате в спаринги протектор за уста (назъбник)и боксова каска са задължителни.

Няма ограничения за облеклото за залата стига да не е прекалено разсейващо за околните. В повечето зали се предлагат тонизиращи напитки и хавлии, които са препоръчителни по време на тренировка.

Важно нещо което трябва да се запомни е независимо дали сте на кардио-кикбокс или фулконтакт, кикбокс урока не е състезание – това е просто тренировка, в която всеки е дошъл да научи нови неща, да влезе във форма и да се забавлява. Ако не можете да изпълните технически дадено упражнение или сте достигнали прага на физическите си възможности, не е нужно да го направите на всяка цена, все пак има и следващ ден, в който може да подобрите днешните упражнения.

Влизайте в залата с чисто съзнание и си тръгвайте доволни от наученото!

Автор: Красимир Колев /ИККЕН/

СК ТЕРЕС

Автор

Администратор

Напишете коментар

*